Dupa 40 de ani: Intre Ciucea si Varsolt se circula european

Dupa 40 de ani: Intre Ciucea si Varsolt se circula europeanDrumul judetean ce leaga comunele Varsolt, Crasna, Horoatu Crasnei si Cizer de limita cu judetul Cluj, a fost finalizat si dat in folosinta. Obiectivul reprezinta una dintre cele mai mari investitii cu impact regional din ultimii ani pusa in practica de Consiliul Judetean Salaj.

Drumul de la Varsolt la Ciucea, care de peste 40 de ani nu a mai fost reabilitat, poate fi parcurs acum in cele mai bune conditii. Daca in ultimii zece ani, salajenii si nu numai, participanti la trafic in zona amintita, parcurgeau cu groaza tronsonul respectiv, sau chiar preferau sa aleaga o alta ruta ocolitoare, astazi sectorul de drum judetean este refacut si modernizat. Urmele gropilor adanci, mari si numeroase, precum si fata pamantului care luase locul asfaltului se va sterge probabil din amintirea localnicilor si a participantilor la trafic pentru ca in prezent aici se poate circula in conditii europene.

Investitie din bani europeni

Autoritatile judetene, locale si personalul implicat in implementarea proiectului Reabilitarea drumului Ciucea-Crasna-Varsolt au participat, ieri, la taierea panglicii inaugurale. Evenimentul a fost prilejuit de terminarea lucrarilor pe primul drum din Regiunea de Nord-Vest modernizat cu fonduri prin Programul Operational Regional 2007-2013, axa 2, domeniul major de interventie 2.1. Investitia a fost sustinuta de catre Consiliul Judetean Salaj, in parteneriat cu Consiliul Judetean Cluj si finantata din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Demersurile pentru refacerea acestui drum au fost lansate in anul 2005; contractul de finantare a fost semnat in 8 august 2008, iar contractul de executie a fost parafat in 20 ianuarie 2010. Valoarea contractului de finantare a fost de 85,628 de milioane de lei (din care 71,777 de milioane de lei cheltuieli eligibile). In urma achizitiilor publice derulate, costurile au fost de 59,775 de milioane de lei, din care contributia Consiliului Judetean Salaj a reprezentat 1,435 milioane de lei. Prin proiect au fost reabilitati si modernizati 37,629 de kilometri, din care 30 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Salaj, diferenta in judetul Cluj. A fost refacuta o suprafata carosabila de 244.589 metri patrati, s-au realizat 56.444 metri patrati de acostamente din piatra sparta, au fost construite opt poduri noi, trei poduri au fost reabilitate si 1.182 de podete tubulare au fost inlocuite. Lucrarile au termen de garantie sapte ani. In implementarea acestui proiect, s-au implicat antreprenorul

Leave a Comment